Co to jest fotografia produktowa?

Fotografia produktowa jest dobrze rozwijającym się działem z dziedziny fotografii. Jej zadaniem jest przedstawienie produktu, tak by pokazać jego wszystkie zalety. Tworzenie profesjonalnych oraz estetycznych zdjęć jest zajęciem dla prawdziwych specjalistów fotografii produktowej. Dowiedz się więcej na temat tej usługi, która znajduje coraz więcej zwolenników.

Fotografia produktowa — czym się charakteryzuje? 

Fotografią produktową nazywamy takie usługi, które pozwalają na przedstawienie cech produktu przy pomocy zdjęcia, bez zbędnego długiego opisu. Fotograf produktowy musi przy pomocy zdjęcia pokazać kolor produktu, jego fakturę oraz wymiary. Fotografia produktowa ma zastosowanie w wielu branżach, na przykład duże uznanie zyskuje w e-commerce. Zdjęcia produktowe muszą być wykonane perfekcyjne, tak by zachęcić klientów. Z drugiej strony źle zaprezentowane przedmioty już na początku zniechęcają do zakupu. Fotografia reklamowa powinna zachęcać w ciekawy sposób i sprawiać, że fotografia na długo pozostanie w naszej pamięci.

Rodzaje fotografii produktowej?

Fotografię produktową można podzielić na dwa rodzaje: packshot oraz still life. Pierwszy rodzaj tej fotografii skupia się na tym, aby produkt był na środku kadru. Zazwyczaj produkt jest ukazany na białym tle. Białe tło pozwala na zaprezentowanie produktu w jak najbardziej rzeczywisty sposób. Na takiej sesji fotograficznej nie ma miejsca na eksperymenty oraz indywidualne ustawienia fotografa. Fotograf ma zrobić parę ujęć produktu, które dokładnie przedstawiają rzecz, ze wszystkimi jej szczegółami. Wiele sklepów internetowych często wykorzystuje packshoty, ponieważ dobrze przedstawiają szczegóły każdego przedmiotu. Drugi rodzaj fotografii, czyli still life opiera się na kreatywnym sposobie robienia fotografii. Zdjęcia powinny być atrakcyjne oraz interesującego. Jednak fotografie powinny oddawać rzeczywistość, bez uciekania się do fikcji.

Czy do fotografii produktowej potrzebne jest studio fotograficzne?

Jeśli myślimy na poważnie o fotografii produktowej, potrzebny będzie konkretny sprzęt. Do fotografowania musimy mieć aparat, który posiada najważniejsze funkcje. Kolejną sprawą jest oświetlenie, nawet drogi aparat nie zrobi idealnego zdjęcia bez odpowiedniego oświetlenia. Najlepsze jest światło dzienne, a lampy powinny być tylko uzupełnieniem podczas trudnych warunków. Kolejną sprawą, która ma duże znaczenie to dobór tła. Przyda się również odpowiedni cień oraz statyw, który pomoże uzyskać dobrą ostrość. Zdjęcia do sklepu internetowego muszą być perfekcyjne, więc zadbajmy o przygotowanie produktu, czyli oczyszczenie go. W przypadku fotografii produktowych należy zadbać o każdy szczegół.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.