Jak pozyskać stałego klienta dzięki programowi lojalnościowemu?

Na rynku konsumenta to firmy, aby pozyskać i utrzymać klienta, muszą dostosować ofertę do jego potrzeb i oczekiwań. Z kolei klienci, mając duży wybór, mogą wyszukiwać najkorzystniejsze dla siebie opcje. Aby wygrać tę nierówną walkę, firma musi ich do siebie przekonać, zainteresować, wzbudzić ciekawość i pozyskać ich uwagę. Narzędziem, które wykazuje się dużą skutecznością zarówno na początku, jak i na końcu lejka sprzedażowego jest program lojalnościowy.

Wykorzystaj program lojalnościowy jako zachętę do częstszych zakupów

To oczywiście ostateczny cel, na początku warto się skoncentrować na tym, co pomoże klientowi w podjęciu zakupowej decyzji – zdobyciu jego uwagi, zainteresowania i pożądania. Programy lojalnościowe mają ogromny potencjał angażujący zarówno stałych, jak i nowych klientów. W przypadku tych, których musisz do siebie dopiero przekonać, ważne jest, aby zaoferować im coś więcej niż konkurencja. Może być to rabat lub dostęp do promocji tylko dla uczestników programu. Dajesz im możliwość dołączenia do swojej społeczności, która ma dodatkowe przywileje. Zapraszasz do udziału w przedsięwzięciu, z którego będą mieli dodatkowe korzyści.

Kiedy już należą do programu lojalnościowego, dostrzegają pozytywne efekty swojej aktywności, pojawia się u nich satysfakcja i przywiązanie. Kolejne benefity, ale i lojalność względem Twojej firmy sprawia, że stajesz się ich pierwszym wyborem.

Dopasuj nagrody do potrzeb klienta

Programy lojalnościowe traktowane są często przez konsumentów w kontekście gry i zabawy. Jak każda taka forma rozrywki, również program lojalnościowy ma swoje zasady i wszelkie działania są podejmowane w jakimś celu. Początkujący klient zaangażuje się w udział w nim, jeśli zaproponujesz mu coś w zamian. Nagrody zawsze są czynnikiem motywacyjnym, powinny jednak być adekwatne do podejmowania przez klienta działań i wpisywać się w jego potrzeby. Nagroda musi być na tyle atrakcyjna, aby wywoływała chęć udziału, ale i w trakcie zabawy utrzymywała motywację klienta na tak samo wysokim poziomie.

Bądź w stałym kontakcie dzięki programowi lojalnościowemu

Relacje z klientem buduje się na kontakcie z nim i stałej komunikacji. Tylko wtedy możesz poznać jego potrzeby i preferencje, a także zapewnić go, że jesteś w stanie na nie odpowiedzieć. W pozyskaniu nowego klienta pomoże Ci newsletter, media społecznościowe i reklamy, w których przedstawisz zasady swojego programu lojalnościowe oraz korzyści z niego wynikające. Kontakt z klientem należy podtrzymywać na dalszym etapie działania programu, w czym pomocny okaże się nowoczesny system lojalnościowy (np. platforma Loyalty Starter). System tego typu zapewnia możliwość komunikacji z uczestnikami programu poprzez powiadomienia PUSH oraz wiadomości e-mail i SMS. Możesz również z jego pomocą tworzyć i publikować quizy i ankiety. Odpowiedni system lojalnościowy sprawia, że program lojalnościowy faktycznie buduje pozytywne i trwałe relacje z klientami.

Doceniony klient to lojalny klient

Wszelkiego rodzaju benefity to korzyści dla klienta, który w perspektywie czasu będzie je postrzegać jako nagrody nie tylko za zakupy, ale i lojalność względem firmy. Jaki ma to związek z nowym klientem? Już na początku możesz pokazać mu, że doceniasz zaangażowanie i lojalność, oferując mu dodatkowe korzyści za samo dołączenie do programu. W ten sposób program lojalnościowy pozwala wzbudzić zaufanie do marki, którą klient dopiero poznaje i się do niej przekonuje. Dostrzega w tej relacji równość, im więcej zyskuje sprzedawca, tym więcej otrzymuje klient.

Czasem pozyskiwanie nowego klienta jest trudne, innym razem przychodzi z łatwością, jednak problem pojawia się w momencie, kiedy konsument nie dostrzega dla siebie większych korzyści, niż przy współpracy z innymi firmami i…prędzej czy później odchodzi. Rozwiązaniem są programy lojalnościowe, które w tak samo skuteczny sposób działają na każdym etapie lejka sprzedażowego. Pomagają w zdobyciu uwagi i zainteresowania, wywołują pożądanie i motywują do działania, po czym podtrzymują zaangażowanie klienta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.