Co jeść na koncentrację?

Ześrodkowanie uwagi (koncentracja) jest konieczne w każdej niemalże dziedzinie życia. Na przykład jadąc samochodem, musimy uważać na innych użytkowników drogi, na przechodniów i znaki drogowe. W pracy potrzebujemy skupić się na wykonywanym zadaniu. W szkole uczeń musi uważać na lekcjach, studenci na wykładach. W domu potrzebujemy skoncentrować się na tym, co do nas mówi nasze dziecko, pomóc mu w lekcjach itd. Nie powinniśmy się rozpraszać przy żadnych tych czynnościach. Zdarza się jednak, iż nie potrafimy skierować skupienia i utrzymać go w odpowiedniej ilości czasu. Jest to powodem nieprawidłowego odżywiania naszego mózgu.

Co jeść na koncentrację?

Produkty odżywiające mózg to:

  • orzechy,
  • zioła,
  • warzywa,
  • owoce.

Każdy rodzaj orzechów pomoże nam wzmocnić komórki mózgowe, a w szczególności orzechy włoskie. Mają nawet kształt mózgu. Z ziół warto wybrać szałwię, świeży sok z pokrzywy i żeń- szeń. Natomiast jeśli chodzi o owoce na koncentrację i warzywa, to mamy jeszcze większe pole do popisu. Nie musimy rezygnować z dotychczasowegp odżywiania, musimy tylko zmniejszyć nieco ich objętość, by wprowadzić do swej diety znaczną ilość surowych warzyw i owoców.

Coraz częściej zaleca się jedzenie przetworzonego posiłku tylko raz dziennie, natomiast pozostałe winny składać się z życiodajnych surowych warzyw i owoców, nasion, orzechów. Owoce na koncentrację powinny być w naszym jadłospisie codziennie. Dobra koncentracja to łatwiejsza praca, lepsza nauka i bezpieczniejsze kierowanie pojazdem, a przy dzieciach więcej mamy cierpliwości i łatwiej nam się z nimi porozumieć.

Jakie owoce na koncentrację?

Wszystkie owoce na koncentrację zawierają antyoksydanty. Zapobiegają utracie pamięci i niszczeniu neuronów. Jeśli nie wiemy, jakie owoce na koncentrację wybrać, sięgnijmy po te, które rosną w naszym kraju. Najłatwiejszymi owocami do zdobycia przez cały rok są rodzime jabłka oraz gruszki. Jedne i drugie są bogate w potas, fosfor, magnez oraz bor. To pierwiastki odżywiające mózg. Z czego najistotniejszy jest bor. Jego niedobór objawia się spowolnieniem pracy mózgu oraz trudnościami zapamiętywania nowych wiadomości i spada koncentracja.

Dlatego przede wszystkim ratujemy nasz mózg przed niepożądanymi skutkami niedoboru składników mineralnych zjadając codziennie kilka jabłek i gruszek lub przynajmniej jabłka. Łatwo się je przechowuje przez zimę, zwłaszcza, iż obecnie przedsiębiorcy mają odpowiednie chłodnie próżniowe, które zachowują w jabłkach wszystkie niezbędne składniki odżywcze.

Jakie sezonowe owoce na koncentrację?

Owoce w koszu
Źródło: Pixabay.com

Aby dobrze zbilansować dietę, ważne jest, by jeść na koncentrację nie tylko owoce, ale również warzywa i orzechy. Z sezonowych owoców na uwagę zasługują:

te, które mają fioletową lub granatową skórkę (śliwki, winogrona, jagody leśne, borówki amerykańskie, jeżyny, czarne maliny, czarna porzeczka),

  • morele,
  • truskawki,
  • wiśnie.

Aby przyniosły pożądany efekt, należy jeść na koncentrację owoce w postaci surowej. W ten sposób dostarczymy wszelkich minerałów i witamin w nich zawartych.

Plantacja lub własny ogródek

Jeżeli mamy duży ogród, który pomieści mnóstwo sadzonek drzewek owocowych, możemy skusić się na sporą plantację, która przyniesie nam plony na własny stół oraz zysk ze sprzedaży nadmiaru owoców. Przy małym poletku na działce lub ogródku przydomowym posadzimy sobie po jednej sztuce z każdego rodzaju sadzonek drzewek owocowych. Jedna jabłoń, grusza, wiśnia itd.

Zwracajmy uwagę, kupując sadzonki drzewek owocowych, aby dane gatunki nie wykluczały się wzajemnie. Na przykład wiśnia i jabłoń nie za bardzo lubią swoje bliskie sąsiedztwo. Obecnie można kupić sadzonki drzewek owocowych już z owocami na gałązkach. To najlepszy sposób, by wiedzieć, jaki naprawdę gatunek kupujemy. Internetowy sklep ogrodniczy https://www.podkarpackiesady.pl/5-krzewy-owocowe oferuje bardzo duży wybór drzewek i krzewów owocowych do ogrodu. Warto skorzystać z och oferty i cieszyć się świeżym smakiem owoców na co dzień.

Mając ochotę na jagody z własnej działki, warto posadzić kilka krzewów owocowych do ogrodu. Borówka amerykańska jest łatwa w uprawie. Tak samo jak czarna malina. Wybierając krzewy owocowe do ogrodu, najlepiej szukać takie, które są zdrowe, bez oznak pleśni na korzeniach.

Podobnie jak drzewka owocowe, krzewy owocowe do ogrodu nie mogą się nawzajem wykluczać. Jeżyny nie należy sadzić blisko malin, a borówka amerykańska słabnie, posadzona przy jabłoni.

Autor tekstu:
Beata Goździk – zwolenniczka naturalnych terapii,
autorka książki o wartkiej akcji pt. „Bierz plecak i lecimy”.

Źródła:

  • https://wyborcza.pl/TylkoZdrowie/7,137474,21889132,co-jesc-na-lepsza-koncentracje-10-sprawdzonych-produktow.html,
  • https://www.womenshealth.pl/zdrowie/Mozg-w-formie-35-produktow-na-pamiec-i-koncentracje,5216,4.

 

One Reply to “Co jeść na koncentrację?”

  1. Orzechy must have! Świetnie uaktywniają mózg. Można tez skorzystać z wartościowych suplementów. Ale jednak wcześniej radzę o takie zapytać lekarza. Miałem swego czasu ogromne problemy z koncentracją. Ale dziś śmiało mogę powiedzieć, że problem zniknął.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.